7/31/2011

„Ваше величество”- „приказката” на нашето поколение

Публикувано от Анастасия Монева |


Аз съм от хората, които обичат онези славни приключенски филми за рицари, принцове, принцеси и техните незабравими приключения. Нещо в атмосферата, която създават тези филми, ме омагьосва наистина, връща ме в онези времена, когато няма определение като „невъзможно” и романтиката не е остаряла ценност. Опитайте се да си представите цялата тази красота, смесена с най-първичния и просташки хумор на съвремието. Изглежда ви несъвместимо, невъзможно,нали? Е, аз бях на същото мнение до скоро, когато попаднах на един филм, набрал доста популярност напоследък- „Ваше величество”( англ.- „Your Highness”). Когато видях постера и погледнах резюмето, реших, че това ще е една приказка, разказана по малко по-нестандартен начин, а и участието на Натали Портман (една от любимите ми актриси) беше обещаващо. Настаних се удобно и си пуснах филма. Още в началото бях сразена от изключително примитивното чувство за хумор, което бяха използвали, а с напредването на филма осъзнах, че не беше само чувството за хумор, ами целия сюжет и самите герои.
Всъщност лентата разказва историята на двама братя- принцовете Тадиъс(Дани Макбрайт) и Фабиъс (Джеймс Франко). Първият е ленив и вулгарен, а другият силно се доближава до образа на класическия принц- галантен и смел. Двамата, придружени от прекрасната Изабел (Натали П.), отиват да спасят възлюбената на Фабиъс, отвлечена от зъл магьосник и след много премеждия успяват, публиката получава своя красив край. Но нещата далеч не са толкова приказни. На мен всичко това ми се стори като някаква гротескна комбинация между „Властелина на пръстените” и „Американски пай” , т.е. между фентъзи и просташките комедии на нашето съвремие. Наистина не съм вярвала, че в такъв тип филм някога ще открия толкова вулгарност и елементарност. Силно се надявам някой родител да не реши, че филмът би бил подходящ за детето му, както би се предположило от постера и заглавието. Силно разочарована съм и от Натали Портман, за която предполагах, че залага на много по-силни филми (да си припомним прекрасното й изпълнение в „Черният лебед”). Иначе самият актьорски състав по мое мнение беше прекалено слаб. Най-много ме ядосва това, че има някои добри идеи във филма (как единият от принцовете се превърна от стахливец в герой, за силата на истинската любов), но пък те бяха така изкривени и бледи на фона на цялата простотия. Така че ви съветвам да не губите час и половина от деня си абсолютно напразно, в момента има много по-апетитни заглавия и сюжети, които да задържат вниманието и да завладеят съзнанието ви.

4 коментара:

Анонимен каза...

Не знам как си се решила да го гледаш. Още от трейлъра, че даже и от плаката лъха простащината му, ето защо няма и шанс да го гледам. А пък Натали Портман нещо се излага напоследък. "Черният лебед" се откроява на светлинни години разстояние от скорошните й заглавия, в които участва. Дано се осъзнае скоро. :D

Иначе поздравления за ревютото, много добре написано. :)

Иво каза...

Авторката на ревюто май не е разбрала, че става дума за категорията "пародия". Не че филмът не издиша и като такава...

Анастасия Монева каза...

@preskoo - благодаря ти и аз сама си се чудя как се реших, но ми беше любопитно, а и, както казах, Портман ми е слабост :) Е, предполагам това й е просто грешен завой, сигурно е искала да експериментира, ама уви..не се е получило.

@Иво - Да, знам, че е пародия, но това не ми пречи да си изразя мнението, все пак спада в графата "филми". Знам, че основната цел на пародията е да разчупи през призмата на хумора определен филм, група филми или даже жанр, но има далеч по-сполучливи начини да се постигне това- за мен просташките шеги далеч не са =)

One More Dog Blog каза...

Много обичам пародиите, така че ще се гледа. А мнението - след това ще си го изразя :)

Публикуване на коментар