7/15/2011

Смешни филми - комедиите на нашето време

Публикувано от Христо Василев |

Преди да се запитате що за тъпо заглавие съм избрал за новата си публикация, искам да ви кажа, че всъщност в думата "смешни" има двусмислица. В тази публикация ще си говорим за жанра на комедията, както и за това колко смешни са комедийте днес всъщност? Дали те по-скоро не са една смешна пародия на опит да се направи нещо забавно. Преди години нещата седяха доста по-различно. Днешните комедии забавляват публиката с простотия. Може би такова е мисленето на хората в момента, но извинете филми като "Последния ергенски запой" за мен не са смешни, а трагични. Глупоста ли ни забавлява днес? Само това ли могат да измислят сценаристите? Сигурен съм, че не е така. Ако отворите каталога на някой торент тракер и изберете най-сваляните филми от жанр комедия сами ще видите, че най-сваляните заглавия са изключително странни филми, в чието заглавие присъства най-вече думата "секс". Може би точно заради това са най-сваляни, но хора наистина ли това ви забавлява? Разбира се, ще кажете, че за да има смешен елемент в един филм то трябва да е свързан с някаква глупост. Ок, признавам, наистина е така донякъде. Но тези "глупости" сега според мен далеч преминават границата на разумното. На какви ли не работи съм попадал и по-скоро ме карат да се замисля, защо днешното поколение котира най-много филми за секс и алкохол. И сам си отговарям, че това просто е жестоката реалност, начинът на живот на много от младите хора.  Комедията сякаш съвсем се изкриви като жанр и никога няма да бъде това, което беше.
На вашето внимание няколко филма, които не са смешни, защото ще ви представят неща за които мама и тати не ви дават да говорите, докато сте още малки, а са забавни с някаква съвсем невинна глупост, която наистина ще ви накара да се смеете от сърце.

"Сам в къщи" - сигурно са малко тези, които не са гледали този филм и всеки който го е гледал се е смял много, сигурен съм в това. Вярно, може да ви се стори малко детски, но премеждията на крадците в къщата на Макалистър са си незабравими. Начинът по който хлапето успява да предпази къщата със сигурност може да ви даде някоя и друга идея. Шегувам се, разбира се.


Още едно заглавие, което навремето наистина харесах е "Бели мадами". Как двама негри стават русокоси мацки, само за да запазят прикритието си. Премеждията през, които трябва да преминат със сигурност може да ви забавлядат доста. В този дух бих споменал и филм като "Мъже с токчета" например, който подобно на първия отново забавлява истински. И накрая се връщам в далечната 1993 година с филма "Мисис Даутфайър". Една класика в жанра на комедията. Ето там вече смехът ви е гарантиран, сигурен съм в това. Много са примерите по които може да бъде направена една комедия без да преминава границата на смешното с грозното. Ако се върнем дори още повече назад, могат да бъдат дадени примери за все по-качествени комедии, та чак дори до черно-бели филми, които са еталон. Сигурен съм, че може би много от вас ще бъдат категорично против тази публикация, но в крайна сметка това е само моето лично мнение и не задължавам никого с него.

1 коментара:

Ginger Cookies каза...

"Сам вкъщи" е страхотен филм, смяла съм се от сърце на 1 част. Както и на "Голо оръжие", "Полицейска академия" (това е от моята младост:)). Съвременните рядко ме разсмиват, дори не ми задържат вниманието.

Публикуване на коментар