7/27/2011

"Годзила" - 13 години по-късно

Публикувано от Христо Василев |

Много рядко ми се случва да гледам филм по телевизията. Може би, защото съм почитател на ходенето на кино и повечето от филмите съм ги гледал вече или може би заради адски дразнещите реклами, не знам. Този уикенд от БТВ ни предложиха за пореден път едно изживяване, което се казва "Годзила". Това е филм, който е излъчван десетки пъти по телевизията. Правен през далечната 1998 година, филмът сега може да не ви се струва правилно определен в категорията ужаси, може би защото като свидетели на модерното кино сме свикнали да виждаме един друг тип ужаси. Това, което ме провокира да напиша публикацията е факта, колко добре всъщност изглежда този филм през 2011 година. Изключително актуален и много добре направен, сякаш изпреварил годината, в която е трябвало да излезе. Доста филми от 90-те сега биха изглеждали дори смешно направени, но "Годзила" до някъде прави голямо изключение. Е, със сигурност си личи, че не е правен вчера, но общо погледнато той изглежда страшно добре дори на фона на филмите, които се правят днес. Изненадва ме ниската му оценка в IMDb, която е едва 4.9/10. За мен това е един добър филм и едва ли са много тези от вас, които не са го гледали.
Освен това, преди може би повече от година се говореше усилено за нова адаптация на филма. Това е също една от причините, които ме подтикнаха към публикацията, защото на много от вас би се сторило интересно да прочетат нещо повече по въпроса. Признавам, че отдавна нищо не бях чувал за римейк-а и днес с изненада открих, че нещата вече са кажи речи сигурни. "Годзила" е едно от най-популярните чудовища в света на киното и филмът от 1998 година, далеч не е първата разходка на Годзила по големите екрани. Оригиналната история е японска класика, а първият филм за Годзила е правен далеч преди 1998 г, но пък това за което говорим тук е може би една от най-известните адаптации, въпреки ниските оценки, които има и множеството критики.
Ако се разровите, ще видите, че през годините са правени десетки филми за чудовището, някои от които дори не си заслужава да споменем.
Сега студията Legendary Pictures и Warner Bros ни подготвят нещо съвсем ново. Това, което има като информация към момента е, че лентата се очаква да тръгне по кината през лятото на 2012 г. и най-вероятно ще се разпространява в така популярния 3D формат. За сега обаче - нищо повече. Дали изобщо лентата ще види бял свят , няма как да сме 100% сигурни все още. Но пък аз лично се надявам, със сигурност е време за един нов поглед към историята.

1 коментара:

Ivaylo Nikolov каза...

lol

Публикуване на коментар