8/12/2011

В очакване на "Здрач: Зазоряване"

Публикувано от Христо Василев |

Несъмнено сагата "Здрач" предизвика пълна истерия в последните години. Книгите на Стефани Майер се превърнаха в абсолютен хит. Вече са факт и три филмови адаптации съответно по първите три книги от поредицата. Още с излизането на първата книга, "Здрач" беше посочен като основен конкурент на Хари Потър. Често ставахме свидетели на сблъсъци между феновете на двете поредици. Няма да говоря дълго за прилики и разлики между двете истории, искам да кажа само няколко неща преди да преминем изцяло към "Здрач". Наскоро се натъкнах на една група в социалната мрежа, която гласеше "Дж. К. Роулинг разказа най-великата любовна история в една книга, която Стефани Майер не можа в четири". В интерес на истината има нещо вярно в тези думи. Ако трябва да съм искрен, бях се запалил страшно много по книгите на "Здрач" и до там. След като прочетох последната вече тръпка нямаше. Докато при Хари Потър не беше така, там дори след последната книга емоцията оставаше. Ако погледнем към филмите "Здрач" със сигурност са едни потенциално слаби филми, не само от към актьорска игра, но и от към режисура, монтаж и всичко останало. Ако при Хари Потър гледахме едни от най-добрите актьори на британската школа и филми достойни да се изучават във филмовите академии, то при "Здрач" имаме няколко тийн-а, които разпалиха страстите на 12-15 годишните момиченца и нищо повече. Вярно, млади са още - ще се научат. Е, дано!
И така, няма смисъл да сравняваме още, тъй като не това е темата на тази публикация. Предстоящата екранизация по последната книга на сагата ще бъде разделена на две части. "Здрач: Зазоряване - част 1" ще тръгне по българските кина на 18 ноември тази година, а втората част е предвидена за 16 ноември 2012. Като цяло за мен това е една прекалено голяма дупка между двата филма, която съм сигурен, че е само заради изкуствено поддържане на интерес у феновете, защото след това един вид спира кранчето, както се казва. На всички е ясно, че след последния филм феновете ще се успокоят и ще започнат да харчат все по-малко пари за здрачовски неща. Разбира се това е политика, така че няма какво да направим по въпроса. В интернет вече бяха публикувани множество кадри от първата част на филма, някои от които изглеждат доста интересно, други не чак толкова.

От първия филм на "Здрач" до "Затъмнение" можем да проследим една градация, филмите стават по-добри, само горката Кристен (в ролята на Бела) си остана тъй патетична и отблъскваща, категорично най-неподходящата актриса за ролята.По пътя на логиката, последните два филма трябва да са най-добрите и този път да ни покажат едно наистина високо ниво, но предстои да видим. Със сигурност обаче, феновете пак ще напълнят киносалоните и печалбите ще бъдат огромни. "Новолуние" до скоро държеше рекорда за най-печеливша премиера, дали ще си мине рекорда, честно казано, мисля че да, ако не мине "Хари Потър и Даровете на смъртта - част 2", то приходите от предните филми със сигурност ще бъдат минати.

В последните две части на популярната поредица ще станем свидетели на множество интересни събития в живота на Едуард и Бела. Сватба, дете, вампира Бела и какво ли още не. Няма спор, най-интересното предстои. Ще оправдаят ли очакванията последните два филма? Какво вие лично очаквате най-после да видите, нещо което до сега е трябвало да видим, но го е нямало? Едно и сигурно, всички очакваме минимален брой грешки и силно се надяваме да няма после остри критики по блоговете.

Разгледайте още снимки от предстоящия "Здрач: Зазоряване" на страницата на Direct-Now във Facebook

8 коментара:

Анонимен каза...

Смятам че просто ЗАВИЖДАТЕ за успеха на ЗДРАЧ .
А освен това Кристен е страхотна актриса.
Смятам също ,че не е подходящо да се сравняват ЗДРАЧ и хари потър защото ЗДРАЧ е завладяващ а хари потър не е гледала съм и двете продукции и наистина мога да кажа че ЗДРАЧ е ВЪРХЪТ

Христо Василев каза...

Няма за какво да завиждаме на "Здрач", да не би аз да съм режисьор на Хари Потър и да печеля пари от това, че да завиждам на "Здрач". Тук става въпрос за това, че който разбира дори малко от кино ще види разликите и в полза на кой ще са позитивите. Тук просто съпоставяме, обсъждаме и анализираме. Няма за какво да завиждаме.
Все пак благодаря ти за мнението, но гледаш с очи на лудо фенче, за това няма и какво да кажеш повече.

Анонимен каза...

Аз съм на 19 и много ми харесва здрач,също така мога да кажа че наистина и аз съм на мнение че здрач е много по добра сага от хари потър-хари потър вече е остарял филм и е станал банален.... Но все пак всеки си има различно мнение...!!

Анонимен каза...

Аз бях много запалена по сагата след като гледах "Здрач" 1.След това прочетох книгите преди да гледам следващите части и мога да кажа, че те бяха пълно разочарование откъм режисура, качество.Не разбирам много от филми, но личното ми мнение е, че "Здрач" 1 е най-добрата част от всички до тук, разбира се, без да съм гледала последната.Мога да кажа само, че книгите са къде къде по-завладяващи...

Анонимен каза...

Христо Василев заври си Хари Потьр отзад.Пробвах да гледам Хари Потьр няколко пьти,но повярваи ми не мога.По-голяма измишлиотина не сьм виждала.Докато Здра4 е нещо истинско донякаде.Вьзможно е да сьществува такава голяма и неугастваща любов.Единственото нереално нещо са вампирите,които пьк правят филма още по-неустоим

Анонимен каза...

Сьгласна сьм 4е Кристен Стюард не е за тази роля.Но все пак и завиждам.Не всики може да се целува с Робьрт Патинсьн и то толкожа 4есто.

Христо Василев каза...

Хахах, благодаря, хубаво е в един блог да има и отрицателни коментари, а не само положителни. Виж сега, първо аз никъде не съм казал, че Здрач не е добра история, да, книгите са наистина чудесни и историята, която разказват е страхотна и завладяваща. Само, че тук си говорим за филми. Здрач никога няма да бъде добър филм. Поне до сега беше така. Последната част е класи над първите три като режисура, операторско майсторство и монтаж. А, това за Хари Потър, че ти ако до сега не си гледала нищо за Хари Потър, то не бих очаквал да ти хареса. Все пак, благодаря ти за коментара, въпреки, че нищо не си разбрала от това, което съм казал, вероятно защото може би си още много малка (извини ме, ако греша, но така подозирам).

Анонимен каза...

ти си тъпак това е най страхотният роман,който съм гледала.вие само завиждате.

Публикуване на коментар