Дами и господа, скъпи гости искам да ви съобщя, че официално съм отчаян. Понякога се чудя, аз ли съм мазохист или съм прекалено наивен да вярвам, че филм получил масово неодобрение, граничещо с провал във всеки аспект би ме впечатлил и би ми харесал. Всъщност, да , ако трябва да съм честен наистина съм наивен, давайки шанс на всичко по което се плюе из интернет. Е, най-после се реших да гледам Конан, като разбира се предпочетох киното. По принцип има филми, които съм си казвал, че ако ги гледам на кино биха ми харесали много повече, от колкото пред малкия екран на компютъра ми и съм сигурен, че това е така, но тук, ако ще и в космоса да бях гледал този "летен блокбъстър" нямаше да ми хареса.
Първо - ако се чудите на заглавието и още не сте разбрали "Конан Варварина" / "Conan The Barbarian" е сниман изцяло в България. Това е първата масова и високо бюджетна продукция, която се снима изцяло на родна земя. Ние като български зрители може да се радваме, то и без това ще е единствено, което би ви зарадвало в този филм. Искам само да кажа на господа режисьорите и продуцентите, скъпите сънародници - Ето така се снима филм. Как пък един български филм не можахте да снимате нормално, че да изглежда красиво и да се изкефим на природата ни. И това го казвам аз, който по принцип съм толкова добре настроен към българското кино с постоянната ми надежда за прогрес, ама нали говорихме вече съм наивник, ето още едно доказателство. Та след това лирично отклонение да се върнем към острия тон и убийствената ми критика, която искам да споделя в тази публикация.
Абе изобщо кой реши да изкарва готови пари от класика като Конан, че на кой му трябваше нова версия, при наличието на една достатъчно добра оригинална версия от далечното минало. То лесни пари лесно се изкарват, ама провалихте ли се сега? Провалихте се, не че ще спрете да ни заливате с глупави римейк филми, ама айде.
Това сигурно е най-големият провал тази година и не се чудете защо съм толкова гневен. Не може да се харчат милиони долари за подобни глупости.
Второ - кой я определи тази категория, забранено за под 12 г. при положение, че филма направо трябва да си е забранен за под 16 г. Сигурно дори любителите на кървавите бани се отчаяха. То бива прекаляване, ама тук направо се насраха, с извинение. То не бяха ръце, крака, че чак орязан нос и ухо. Глави се размятаха по полетата нейде из Родопите като топки боулинг.
А сценарият, майко! Лишен от всякаква оригиналност и сюжетна линия. По предвидим и от тъпа американска романтика. Никаква тръпка, нищо, този филм е едно голямо нищо. То поне битките да бяха битки, ами то и там нищо. Дори накрая, дето се вика пак не се бяха постарали като хората. Обикаляха и се гониха из едни пещери, които оприличих като Чудните мостове, но може би греша, като шантави. Каквото и да очаквате от този филм, еми няма да го получите. И кой реши, че този актьор е подходящ за Конан, не знам. Ама все пак след Арнолд Шварценегер хората малко или много очакват достоен заместник, а не просто напомпан грозник.
Дори не си заслужава да коментирам повече. За мен тази година няма по-голям провал. Толкова съм ядосан, че този филм ще ме провокира да напиша едно още по-гневна публикация за слабата филмова 2011 година. Наистина отчайващо слаби филми видяхме тази година, а дето се вика Оскари ни чакат. Ама, какви Оскари, бе. Направо да ги отменят.

3 коментара:

Влади Неколов каза...

Даже си прекалено снисходителен. :D Конан е филм, който не заслужава нищо друго, освен забвение!

GFoxxx каза...

От толкова негативни ревюта, които прочетох, вече имам чувството, че съм го гледал ;)

missionkino каза...

Аз все още се чудя дали да си го причиня...

Публикуване на коментар