"The Help" / "Южнячки"

Това беше един от филмите с множество номинации за тазгодишните Оскари, който да си призная изобщо не грабваше вниманието ми и не бях запознат с него по никакъв начин. След церемонията "Южнячки" грабна вниманието ми. За огромно съжаление нямах възможност да го гледам на кино, но това, което мога да кажа е, че филмът е почти перфектен по всички параграфи. Може би не всички харесват филмите със социална тематика, дори и аз самият, но тук не мога да си изкривя душата. Историята беше изключително трогателна и докосваща. В този случай, не знам до колко това, че филмът е правен по книга и истински герои в съвсем реални случки е положително, тъй като това, което разказва историята е нещо тежко и трудно може да остави човек безразличен. Мислех да пиша една подробна публикация за това заглавие, но истината е, че ми е трудно да говоря за него. Не мога да опиша с думи, това, което ще видите в него, за това просто гледайте го, сигурен съм, че няма да съжалявате. Оценка: 9/10

"War horse" / "Боен кон"

Ето тук, с ръка на сърцето ще ви кажа, че това за мен е най-добрият филм за изминалата година. Истината е, че това е най-добрият филм, който съм гледал след "Речта на краля", което се случи миналата година по същото време. Знам, че този филм заслужаваше една голяма и подробна публикация, но след като подбрах другите заглавия за тази публикация, мисля, че той перфектно пасва точно тук и сега. Няма да бъда многословен и да ви убеждавам колко невероятен е този филм. Той просто е истински, в най-чистия смисъл на тази дума. Няма по-трогателна история свързана с участието на животни във филм, която да ме е запленявала така. Същевременно много динамичен и разтърсващ. Хората, които говорят против заглавието, просто не са могли да вникнат в смисъла му. А и все пак говорим за Стивън Спилбърг, който и този път доказа колко е добър. Невероятен, трогващ, тъжен, радостен, уникален, истински-това са само част от думите, които мога да използвам, за да опиша чувствата, които ще изпитате докато гледате този филм. Оценка: 10/10

"Hugo" / "Хюго"

"Изобретението на Хюго", последният филм на Мартин Скорсезе беше едно заглавие от, което имах огромни очаквания, ама направо с главно "О". Трябва да си призная, че очакванията ми не се оправдаха. Да, наистина очаквах повече. Но това няма особено значение, защото филмът въпреки това е наистина добър. Не бих му дал максимална оценка, но има плюсове, които извеждат киното една стъпка напред. Визуалните ефекти и цялостната визия на лентата представляват нещо уникално и не си спомням кога преди съм гледал нещо подобно. Не случайно заглавието грабна няколко Оскара именно в така наречените технически категории. Е, заслужава си го. Този път дори съм съгласен с 3D формата на филма, който предлага един допълнителен ефект на цялата ефектност. Със сигурност едно незабравимо филмово изживяване. Но историята е нещото, от което очаквах повече. За жалост в повечето случаи винаги едното надделява. Или ще има добра история с посредствени ефекти, или ефектите ще са за сметка на другото. Баланса е нещо, което би направило един филм перфектен, без да можеш да имаш за какво да се захванеш. Но не мога да кажа кой знае колко негативни страни на "Хюго", защото дори това, което той разказва е свързано с любовта към киното в един много интерес аспект. Оценка: 7/10

0 коментара:

Публикуване на коментар