4/19/2012

"Титаник" 3D - петнадесет години по-късно

Публикувано от Христо Василев |


Една от най-смелите ми мечти като запален киноман винаги е била да имам възможността да гледам "Титаник" на голям кино екран. Никога не съм предполагам, че тази мечта може да стане реалност. И преди съм ви разказвал, за емоционалното удоволствие, което получавам от пълните кино салони придружени с един добър филм, каквито рядко гледаме напоследък. След като само преди седмица се навършиха 100 години от потъването на легендарния кораб Титаник имаме възможност да видим и легендарния филм - 15 години след своята премиера. Хората, които определят "Титаник" като любим филм не са никак малко, за това и съвсем очаквано филмът се радва на интерес от страна на зрителите, естествено никой не е очаквал някакви огромни суми (въпреки, че в Америка и това се случи). Но стига сухи факти, време е да си поговорим за истинско преживяване.
Тъй като никак не ми се иска да съм критичен към този филм, само накратко смятам да отбележа, че дори Джеймс Камерън не е способен да конвертира този филм в идеално 3D, просто защото тогава той не е бил сниман по начин позволяващ нещо повече. Истинските 3D ефекти липсваха оставяйки ни само по-различната картина на целият филм и ужасно много размазани и зацапани кадри в края на филма, където както знаете се случват изключително динамични неща. И до тук със забележките, просто със или без 3D (никому нужно) това си остава един от най-добрите филми на всички времена.

 Аз лично не си спомням някога да съм гледал филм с продължителност над 3 часа в кино салон и то без да скучаеш нито за миг. Сякаш го гледах за първи път. Все пак преди 15 години съм бил твърде малък да осъзная драмата в цялата работа, но това не ми попречи да сънувам доста кофти кошмари навремето. Естествено през годините съм гледал филма многократно, но сега за първи път и може би за последен имах възможността да го гледам на кино. Хората, които оценяват и подкрепят ходенето на кино ще ме разберат най-добре. Е, няма такова преживяване! Вълнуващо, емоционално и все така трагично. Филм, който не може да остарее. Изключително тежък и дори натоварващ. Е, надеждите на някои хора, които пускаха множество шеги из интернет пространството, че този път те ще видят айзберга се оказаха напразни, корабът си потъна все така драматично и впечатляващо.


Чудих се изобщо дали е нужно да пиша каквото и да било за филма, тъй като нито има нужда да ви убеждавам колко е добър, нито пък да ви казвам какво се случва, но може би след подобно филмово преживяване, което се случва веднъж не е лошо да споделиш тези емоции.
Сега Джеймс Камерън вероятно ще подобри собствения си рекорд, той и без това си ги подобрява сам, защото няма грам конкуренция по филмови приходи за всички времена, но може да му е малко досадно да го прави през няколко години. Това разбира се в кръга на шегата, защото просто няма филм, който да заслужава първото място сред най-печелившите филми на всички времена повече от "Титаник".
Да, истина е, "Титаник" по кината, ама както се казва "Limited Edition"!

0 коментара:

Публикуване на коментар