Не сте ли се замисляли в колко много филми е заложена идеята, че не външната сила, а силата на духа е определяща? И то не само във филмите, ами и в живота като цяло. Ако сърцето ни е истинско, ако сме готови да се борим с всички сили за мечтите си- магията се случва. Нека си припомним малкия хобит Фродо, който единствен успява да устои на злото, или пък малкото момче магьосник- Хари Потър, който се противопостява на най-опасния магьосник- много са примерите за същества, които макар на вид дребни, с голямото си сърце се превръщат в герои. Такъв е и главният герой от новата продукция на Марвел- „Капитан Америка:Първият Отмъстител”/ “Captain America: The First Avenger” .
На вид слаб, крехък, но и така упорит и смел - Стив Роджър (Chris Evans) опитва няколко пъти да бъде приет в армията, за да помогне на родината си в кървавата Втора световна война срещу тиранина Хитлер, но поради безбройните физически недостатъци на Стив, той така и не успява. Не е най-добрият боец, но никога не се отказва от битка и приема предизвикателствата на всяка цена. Борбеността му е възнаградена и той е предопределен да бъде част от нова генерация супервойници. Стив се превъща в нова личност, превръща се в великолепния Капитан Америка- силата му вече не е само духовна, а и физическа,. Но въпросът е- дали ще е достатъчна, за да победи ужасяващия си враг?
Ако трябва да съм искрена, бях много негативно настроена към филма- още от трейлъра не ми се стори особено обещаващ. Пък и мисълта, че Марвел отново са заложили на повече история и по-малко фентъзи, също не ме предразположи. Но тъй като съм голям почитател на Марвел, на жанра и като цяло на великите супергерои, реших, че трябва да дам шанс и на тази продукция, ако не за друго- поне заради изброените три причини. В интерес на истината филмът не се оказа толкова лош, колкото предполагах- войната не беше толкова широко застъпена (имам предвид като исторически данни, иначе битките си бяха предостатъчно на брой), фантазията беше обяснена с наука. Хареса ми идеята, вложена във филма – тази как вътрешната сила и упоритостта е най-важна, също и че дори един единствен човек може да промени света, стига да има смелостта и дързостта да го направи. Допадна ми как беше изграден и образът на самия герой, напълно достоверно, безпогрешен пример на идеята, която така ме впечатли. Костюмът ми допадна и не създаваше впечатлението, че сме попаднали посред карнавал, както при някои филми. На мен лично битките ми дойдоха в повече, някак разтегнаха филма. Всъщност мисля, че цялата история би се предала по много по-вълнуващ начин, ако продължителността беше по-малка, макар това да е необичайно за този тип филми- така всяка секунда зрителят би тръпнал в очакване какво ще се случи в следващата, което, поне при мен, липсваше. Харесва ми, че показаха как всеки един би могъл да бъде герой и как всяка мечта, дори изключително далечна, с много усилия би била на една стъпка от нас. Препоръчвам филма на тези, които са почитатели на Марвел и на екшън филмите, но аз лично не открих в него това, с което винаги светът на супергероите е успявал да ме плени.

0 коментара:

Публикуване на коментар